Saturday, January 17, 2009

Azeez nafi ditahan menyamar ejen tempat mengundi.. - MalaysiaKini

Muda Mohd Noor | Jan 17, 09 4:34pm

Pengerusi Biro Putera Umno Dato' Abdul Azeez Abdul Rahim menafikan laporan Harakahdaily bahawa beliau 'ditahan' oleh sepasukan skuad pemantau PAS dari Kedah kerana dipercayai menyamar sebagai ejen tempat mengundi.

Harakahdaily melaporkan, kejadian itu berlaku kira-kira 10.45 pagi tadi apabila skuad pemantau PAS yang diketuai oleh Syed Fadil Husin dan Ahmad Rizal menyedari Abdul Azeez keluar daripada tempat mengundi di Sekolah Kebangsaan Pusat Cahbang Tiga, dekat Kuala Terengganu.

Menurut laporan itu, Azeez didapati memakai kad pas ejen Barisan Nasional (BN) kepunyaan Ibrahim Omar nombor kad pengenalan 660404-11-5335 dan mendakwa beliau merupakan anak tempatan sedangkan beliau adalah calon BN yang bertanding di kawasan Parlimen Baling, Kedah melawan Datuk Taib Azzamuddin daripada PAS.

Menurut Harakahdaily, satu laporan polis bakal dibuat kerana kesalahan Azeez yang didakwa menyamar sebagai ejen tempat mengundi.

Sementara itu, ketika dihubungi Malaysiakini, Abdul Azeez berkata laporan itu merupakan satu fitnah dan pembohongan terhadap dirinya.

“Saya tidak pernah pergi ke pusat mengundi di Sekolah Kebangsaan Pusat Cabang Tiga Kuala Terengganu seperti yang dikatakan itu.

“Sebaliknya saya berada di rumah Kedah, di Kampung Tok-Ku, Kuala Terengganu untuk menjalankan kerja-kerja membantu calon BN.

“Saya merupakan penghulu peti undi Cabang Tiga, Dun Wakaf Mempelam. Jangan percaya kepada laporan tersebut,” kata Azeez.

Reaksi Mustaffa

Sementara itu, Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, Mustaffa Ali, berkata beliau tidak tahu menahu tentang perkara.

“Saya belum menerima laporan dan akan menyiasat terlebih dahulu untuk menentukan kesahihannya.

“Jadi saya tidak dapat mengulas mengenai perkara tersebut," katanya ditemui di pusat mengundi Sekolah Kebangsaan Pasir Panjang, Kuala Terengganu.

Menurut Mustapha, sehingga jam 2 petang, kira-kira 60 peratus dari jumlah keseluruhan pengundi telah keluar mengundi.

Katanya peratusan ini agak rendah tetapi belau menjangka lebih ramai akan keluar mengundi antara jam 3 hingga jam 5 petang.

Bagaimanapun beliau menjangkakan peratusan yang keluar mengundi hari ini tidak melebihi 85 peratus.

Ketika ditanya peluang PAS setakat ini, beliau tidak mahu membuat ramalan, sebaliknya kata beliau keputusan akan diketahui selepas pusat pengundian di tutup jam lima.

“Insya-Allah Kita akan menang berdasarkan kepada pengundian yang dibuat di pusat pengundian sekarang,” katanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...