Thursday, February 5, 2009

FOTO PERKEMBANGAN POLITIK DI PERAK -mStar Online


Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berbual di luar bangunan Umno Perak di Ipoh --fotoTHESTAR oleh SAIFUL BAHRI

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak (depan, kiri) ketika sidang media di Ipoh, hari ini.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir Mohamad Nizar Jamaluddin (tengah) semasa sidang media mengumumkan pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak di pejabatnya, semalam. Turut sama Exco Kanan Kerajaan Negeri Perak Datuk Ngeh Koo Ham.

Para penyokong Pakatan Rakyat berkumpul di pintu masuk kediaman Menteri Besar Perak, malam tadi.

Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Hoo Kam dan Speaker DUN Perak, V. Sivakumar dan peguam Leong Cheok Keng serta para penyokong ketika berada di luar Mahkamah Tinggi Ipoh sebelum Sivakumar memfailkan permohonan kepada mahkamah mengisytiharkan supaya surat peletakan jawatan ADUN Behrang, Changkat Jering dan Jelapang sah dan kerusi DUN tersebut kosong.

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi (kiri) diiringi Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin ketika tiba untuk merasmikan Model Ladang Padi Sime Darby Plantations di Ladang Tali Ayer di Bagan Serai, hari ini. Turut hadir Pengerusi Sime Darby, Tun Musa Hitam (belakang, kanan). Mohamad Nizar, yang mengetuai kerajaan Pakatan Rakyat di Perak, hari ini telah dititahkan supaya meletakkan jawatannya itu oleh Sultan Perak.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menunjukkan gambar Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jelapang, Hee Yit Foong yang keluar dari parti DAP pada sidang berita di pejabatnya, hari ini. Lim yang juga Setiausaha Agung DAP meminta Hee, yang kini ADUN Bebas dan menyatakan sokongannya kepada Barisan Nasional, supaya memikirkan semula keputusannya keluar dari DAP. Hee ialah antara empat ADUN Perak yang keluar dari parti masing-masing semalam.

Sekumpulan anggota Unit Simpanan Persekutuan (FRU) yang berkawal di kawasan bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri selepas Menteri Besar Perak dititahkan oleh Sultan Perak untuk meletak jawatan.

Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim (kanan) bersalaman dengan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin selepas sidang media di kediaman MEnteri Besar di Ipoh. Turut bersama adalah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (empat kanan) mengumumkan bahawa beliau tidak akan meletakkan jawatan dalam sidang media di kediamannya di Ipoh. Bersama beliau adalah Tian Chua (kanan), Lim Kit Siang (dua kanan), Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim (tiga kanan), Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim (lima kanan), Presiden PAS, Datuk Abdul Hadi Awang (enam kanan) dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng (kiri).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...