Sunday, January 23, 2011

Orang Asli Ulu Juaseh gembira terima rumah baru

LABIS, 23 Jan. - Kegembiraan jelas terpancar di wajah Shariff Dagoh dan tiga orang anaknya ketika mengiringi Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Shafie Apdal untuk melawat rumah barunya.

Beliau merupakan salah satu daripada tujuh keluarga masyarakat Orang Asli daripada suku kaum Jakun di Kampung Ulu Juaseh di sini yang menerima rumah di bawah Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT), semalam.
"Saya macam tak percaya bila dapat tinggal rumah batu yang cantik ini. Kami sekeluarga memang amat gembira. Dulu tinggal di rumah lama, tak selesa, tetapi sekarang ini semua cantik,” katanya ketika ditemui di rumah barunya yang turut dilengkapi bekalan elektrik dan air itu, hari ini.

Shariff, 30, yang juga merupakan anak kepada Tok Batin kampung itu, Dagoh Tanda berkata, beliau telah membuat permohonan kepada Jabatan Kemajuan Orang Asli (JKOA) tahun lepas untuk mendapatkan rumah baru.
Katanya, permohonan kepada JKOA telah diproses dengan cepat dan pada penghujung tahun lepas, beliau sekeluarga telah dibenarkan menginap di rumah baru yang mempunyai tiga buah bilik itu. - Bernama

KOMEN:
NASIB BAIK ADA PILIHANRAYA KECIL, KALAU TAK SAMPAI MATI PUN TAK DAPAT RUMAH BARU.
SALAH SATU BUKTI RASUAH PILIHANRAYA.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...