Thursday, August 7, 2008

Azalina Menang Tanpa Bertanding Ketua Umno Bahagian Pengerang - BERNAMA

07 Ogos, 2008 21:00 PM

KOTA TINGGI, 7 Ogos (Bernama) -- Menteri Pelancongan Datuk Seri Azalina Othman Said memenangi jawatan Ketua Umno Bahagian Pengerang tanpa bertanding apabila 27 daripada 32 cawangan di bahagian tersebut sehingga hari ini mencalonkannya untuk jawatan tersebut.

Bekas Ketua Puteri Umno itu menerima dua lagi pencalonan daripada Umno cawangan Sening dan Keledang yang mengadakan mesyuarat tahunan mereka hari ini.

Setiausaha Umno Bahagian Pengerang Nizam Ali berkata sehingga kini penyandang jawatan Ketua Umno Bahagian Datuk Harun Abdullah hanya menerima empat pencalonan dan tidak melepasi syarat untuk bertanding ketua bahagian.

"Beliau (Azalina) memenangi jawatan ketua Umno bahagian tanpa bertanding," katanya sambil menambah, Umno cawangan Adela yang turut bermesyuarat hari bagaimanapun mencalonkan Harun.

Untuk bertanding jawatan ketua Umno bahagian, Harun perlu menerima sekurang-kurangnya 20 peratus daripada keseluruhan 32 Umno cawangan dalam Bahagian Pengerang.

Umno Bahagian Pengerang mempunyai 32 cawangan, dan sehingga hari ini hanya Umno cawangan Penawar dalam bahagian tersebut yang belum mengadakan mesyuarat tahunan mereka.

-- BERNAMA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...