Sunday, July 27, 2008

MCA: Anak Liong Sik dipilih Ketua Bahagian SegambutKUALA LUMPUR: Ling Hee Kiat (gambar), anak bongsu bekas Presiden MCA, Tun Dr. Ling Liong Sik, hari

KUALA LUMPUR: Ling Hee Kiat , anak bongsu bekas Presiden MCA, Tun Dr. Ling Liong Sik, hari ini memenangi jawatan Pengerusi MCA Bahagian Segambut dengan memperolehi majoriti besar mengalahkan timbalan pengerusi bahagian itu, Tan Hoe Chieow.

Dalam pertandingan satu lawan satu itu, Ling meraih 117 undi dengan satu undi rosak sementara Tan hanya mendapat 62 undi.

Ling, 36, berkata, beliau bertanding merebut jawatan itu untuk bergiat cergas dalam bahagian utama parti itu berbanding sayap Pemuda.

Sebelum ini beliau adalah Ketua Pemuda MCA Bahagian Segambut selama dua penggal.

"Saya berada di dalam sayap Pemuda lebih 12 tahun dan dua penggal sebagai Ketua Pemuda, saya fikir masanya adalah tepat," katanya kepada pemberita selepas membuang undi bagi jawatan itu pada Mesyuarat MCA Bahagian Segambut di Bukit Kiara di sini, hari ini.

Beliau membuat keputusan untuk bertanding jawatan itu setelah Pengerusinya Datuk Khoo Lay Hin berhasrat untuk bersara setelah memegang jawatan itu selama 12 tahun selain untuk memberi peluang kepada muka.

Ketika ditanya sama ada pengaruh bapanya yang pernah menerajui parti itu selama 17 tahun membantu undiannya, beliau berkata, faktor bapanya itu sentiasa berada di mana-mana.

"Apapun, akhirnya saya perlu membuktikan kemampuan saya kerana orang akan melihat apa yang saya boleh buat atau tidak," katanya.

Proses pengundian itu bermula pada pukul 11.30 pagi dan berakhir kira-kira sejam kemudiannya.

Selain jawatan pengerusi, turut dipertandingkan ialah satu jawatan timbalan pengerusi, empat naib presiden, 10 ahli jawatankuasa dan 14 perwakilan ke Mesyuarat Agung Tahunan parti itu pada Oktober ini. BERNAMA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...