Thursday, June 12, 2008

Himpunan aman esok, penganjur yakin polis terima rayuan

Anis Nazri
Thu | Jun 12, 08 | 7:02:00 pm MYT

KUALA LUMPUR, 12 Jun (Hrkh) - Pemuda Pakatan Rakyat percaya pihak polis akan membenarkan perhimpunan membantah kenaikan harga minyak selepas surat rayuan dikemukakan pihak penganjur.

Setiausaha Pemuda PAS, Ahmad Sabki Yusof, berkata surat rayuan itu akan dikemukakan kepada Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, selepas permohonan mereka hari ini ditolak Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Mohamad Zulkarnain Abdul Rahman.

Sabki berkata, dengan surat rayuan ini, Pemuda Pakatan Rakyat percaya polis akan membenarkan perhimpunan tersebut diadakan seperti dirancang.

Perhimpunan yang dijangka disertai 20,000 orang itu akan bermula di Masjid Kampung Baru sebelum berarak ke KLCC, selepas solat Jumaat esok.

Harakahdaily difahamkan, pihak polis menolak permohonan perhimpunan itu dengan empat alasan, antaranya pihak penganjur tidak mengemukakan surat kebenaran dari pihak Masjid Jamek kampung Baru dan KLCC.

Pihak polis turut memberi alasan perhimpunan tersebut akan menyebabkan gangguan laluan lalulintas dan keselamatan terhadap pengguna jalan raya, selain dikatakan menjejaskan keselamatan dan ketenteraman awam. - mks._


Harakah Online

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...