Monday, July 28, 2008

Ezam sedia cabar Anwar dalam pilihan raya kecil?

mStar Online
28-07-2008 03:11:53 PM

PETALING JAYA: Bekas anak buah lawan ketua? Kerusi belum kosong lagi tetapi cabaran sudah menanti untuk disaksikan?

Nampak gaya, bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamad Ezam Mohd Nor bersedia untuk menentang Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekiranya diadakan pilihan raya kecil di kerusi Parlimen Bandar Tun Razak.

"Saya tidak gentar menghadapi bekas Timbalan Perdana Menteri itu sekiranya dipilih oleh pucuk pimpinan tertinggi Barisan Nasional (BN) untuk bertanding," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mohamed Ezam menyertai UMNO selepas menghantar borang keanggotaan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pada 28 Mei lalu.

"Pertamanya saya ahli biasa dalam UMNO. Jadi soal pertandingan pilihan raya kecil itu apatah lagi menentang Anwar, baik dijelaskan oleh pucuk pimpinan parti.

"Tapi saya juga ingin menegaskan dan menjelaskan sekali lagi memang saya bersedia.. saya tidak gentar langsung untuk berdepan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim sekiranya diminta untuk mewakili parti dalam pilihan raya kecil itu nanti," katanya.

Ezam merupakan bekas Setiausaha Sulit kepada Anwar, dari tahun 1996 hingga bekas ketuanya itu dipecat daripada kerajaan dan parti pada September 1998.
Beliau keluar daripada PKR dua tahun lalu dan dua bulan yang lalu menyertai Umno.

Kelmarin, Anwar yang pernah mengumumkan akan bertanding kerusi Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Kedah, melahirkan minat untuk mencuba nasib di kawasan Bandar Tun Razak.

Selari dengan pengumuman itu, Anwar juga berkata, pihaknya masih yakin akan membentuk kerajaan baru peringkat persekutuan 16 September ini.

Bagaimanapun kata Anwar, beliau hanya akan mengumumkan kerusi yang bakal ditandinginya minggu depan.

salah satu strategi untuk mengembalikan populariti diri yang telah dipandang sepi. jangan kena makan dek sumpah udah lah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...