Friday, July 25, 2008

Saya menawar diri untuk memperkasakan parti

Dari Blog Mat Taib


Salam bahagia dan salam perjuangan kepada semua.

Pertandingan dalam parti harus dilihat dari sudut yang lebih positif. Pertandingan yang sihat akan mampu menguat dan memperkasakan parti. Pertandingan juga satu proses memilih pemimpin dan ‘menyegarkan’ kembali perjuangan Umno.

Atas sebab itu saya menawarkan diri untuk bertanding jawatan Naib Presiden pada pemilihan parti Disember ini.

Kalau mahu dilihat rekod terdahulu saya pernah memenangi jawatan itu dalam tiga pemilihan pada 1993, 1996 dan 2000 sebelum tewas pada 2004. Saya menawar diri kerana mahu membantu memperkasakan parti untuk berdepan dengan cabaran baru.

Saya juga komited untuk membantu Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak meneruskan usaha memperkasakan Umno.

Saya harap dengan pengumuman ini perwakilan UMNO mempunyai lebih banyak pilihan pemimpin untuk menduduki jawatan berkenaan.

Kepimpinan UMNO memerlukan pasukan kerja yang ikhlas berjuang untuk kepentingan parti dan masa depan orang Melayu.

Misi kepimpinan UMNO hari ini ialah memperkukuhkan perpaduan Melayu di setiap peringkat, memastikan ekonomi dan politik Melayu kembali kuat serta mengembalikan UMNO sebagai tunjang perjuangan rakyat Malaysia.

Saya ingin menjadi sebahagian daripada kepimpinan masa depan UMNO yang melaksanakan misi itu dan dengan ini menawarkan diri untuk pencalonan di peringkat bahagian bagi jawatan Naib Presiden.


Bekas MB dan bekas adik ipar Sultan Selangor.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...