Sunday, July 20, 2008

TEORI LIWAT SENJATA ANJING GILA KEPALA BUSUK

http://naspazi.multiply.com/


Konspirasi United Mendaliar National Organisation semenjak 1998 hingga 2008 telah mencetuskan pelbagai reaksi warga Malaysia hatta masyarakat antarabangsa. Pelbagai reaksi oleh golongan yang bersifat tempatan tersebut ada yang bernada menjilat lantas pura-pura percaya demi kepentingan kuasa, parti dan bossnya sebagai tempat bergayut untuk mengisi perut diri dan keluarga, lantas fungsi Tuhan sebagai pemberi rezeki semacam diketepikan.

Golongan yang saya maksudkan mendakwa bahawa, seseorang pemimpin yang cemerlang memang tidak tertakluk kepada etika moral, kerana panorama politik (muslihat)menghalalkan cara untuk sampai kepada misi, iaitu kuasa. Dengan ungkapan lain, Mendaliar berjaya memadamkan pelita kepemimpinan DS Anwar atas kedurjanaan muslihatnya. Tegasnya, dalam politik siapa yang paling durjana muslihatnya akan sampai kepada misi kuasa yang ingin dicapai atau kuasa yang telah dicapai dan ingin dipertahankan.

Namun begitu, saya tetap berpendirian bahawa seorang pemimpin wajar mempamerkan contoh tingkah laku moral yang terbaik kepada masyarakat kerana najis tidak boleh membersihkan najis. Saya yakin bahawa setiap pemimpin, bahkan setiap orang yang sanggup menipu dirinya sendiri, sudah pasti sanggup juga menipu orang lain.

Dengan kata lain, kuasa yang dimiliki atas dasar penipuan dan ugutan semasa dalam proses mencapai kuasa tersebut, seperti menipu undi dalam pilihanraya, mengugut dan menggertak para pengundi supaya mengundi Barang Naik (BN) sudah pasti pimpinan BN menipu, mengugut dan menggertak masyarakat juga semasa mereka menggunakan kuasa yang telah mereka genggam hasil mandat rakyat yang mereka telah tipu, ugut dan gertak sebelumnya. Natijahnya ialah kerajaan Malaysia yang dibentuk berasaskan kepada penipuan, ugutan dan gertakan semasa pilihanraya bukan lagi cerminan dari ketulusan akal budi masyarakat.

Betapa Malaysia berhak diperintah oleh pemimpin yang baik, jujur, berintegriti dan mempunyai standard moral yang tinggi dan pada masa yang sama, masyarakat tidak memerlukan pemimpin yang gila glamour, yang tingkah lakunya menonjolkan keinginan untuk disanjung-sanjung, dipuji-puji dan dipuja-puja sebagaimana yang media TV Malaysia pernah lakukan ke atas Mendaliar yang diarahkan oleh seorang menteri yang bernama Anak Maidin.

Dalam agama, perbuatan membunuh sesuka hati tetap haram dan berdosa besar tanpa mengira status sama ada seorang petani di desa atau seorang raja yang bertakhta. Betapa kelakuan kejam dan durjana yang ditimpakan ke atas Allahyarhamah Aminah @ Altantuya Shariibuu tidak boleh diterima oleh seseorang yang mengaku beragama, apatah lagi agama Islam, bahkan pagan sekalipun.

Demikian juga dengan muslihat politik terkotor yang ditimpakan ke atas DS Anwar oleh Mendaliar dan para penjilatnya. Sesungguhnya perbuatan Mendaliar menjadikan lubang dubur sebagai Bomb untuk meletupkan integriti DS Anwar sebagai pemimpin yang baik, sah kelakuan anjing gila yang berkepala busuk.

Akhir kata, kesanggupan umat melayu untuk meneruskan budaya politik Mendaliar yang menjadikan lubang dubur sebagai senjata bagi menghancurkan pemimpin yang nyata ingin menawarkan khidmad sebagai pemimpin yang baik dan mesra rakyat, tidak akan menjadikan maruah dan harga diri umat melayu melonjak ke standard kelas pertama dari kalangan bangsa-bangsa lain di dunia ini.
Wasslam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...