Friday, June 6, 2008

Harga Minyak Yang Terburuk Dan Melampau…Pemimpin Menipu.. Rakyat Ditipu

KUALA LUMPUR (BebasBersuara): Kenaikan yang melampau! Pemimpin menipu, rakyat ditipu! Itulah ungkapan yang boleh diluahkan berikutan kenaikan harga minyak yang melampau.

Kenaikan petrol RM2.70 seliter berbanding RM1.92 sebelum ini manakala diesel Rm2.58 amat membebankan dan rakyat seolah-olah ditipu para pemimpin kerajaan yang mana mengatakan tiada kenaikan sehingga Julai atau Ogos. Datuk Shahril, menteri yang bertanggungjawab juga berulang kali membayangkan kenaikan hanya sekitar Ogos sebaliknya Pak Lah menaikkannya tanpa sebarang tanda-tanda awal.

Tinjauan BebasBersuara ke stesen-stesen minyak mendapati kenderaan berpusu-pusu dan kesesakan yang agak panjang berlaku. Lebih dikesali ada pengusaha stesen minyak menutup beberapa pam dan hanya membuka 2 atau 3 pam sahaja dengan alasan kehabisan minyak.

Bayangkan jika rakyat di Sabah yang agak miskin menikmati harga petrol baru, kita akan melihat kemungkinan ada keluarga yang akan makan bukan saja ubi kayu sebaliknya siput babi juga.

Para pemimpin Sabah yang sayangkan anak bangsa mu, diharapkan terus memberikan “nasihat” kepada pemimpin BN pusat agar tidak memperbodohkan rakyat dengan tindakan ini.

http://kebebasanbersuara.blogspot.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...