Saturday, July 19, 2008

Ong Tee Keat Umum Keputusan Bertanding Ke Jawatan Presiden MCA

19 Julai, 2008 00:20 AM

KUALA LUMPUR, 18 Julai (Bernama) -- Naib Presiden MCA Datuk Ong Tee Keat hari ini mengumumkan keputusan beliau untuk bertanding bagi jawatan presiden pada pemilihan parti MCA yang dijadualkan berlangsung pada bulan Oktober ini.

Beliau berkata oleh kerana Datuk Seri Ong Ka Ting sudah memutuskan untuk tidak mempertahankan jawatannya sebagai presiden parti MCA pada pemilihan ini, beliau menawarkan dirinya ke jawatan itu, semasa parti sedang mengharungi suatu keadaan yang belum pernah dilaluinya sebelum ini.

Menteri Pengangkutan itu yang ditemui pada majlis perlantikan jawatan Persekutuan Pertubuhan-pertubuhan Bukan Kerajaan di Seri Kembangan di sini malam ini berkata keputusan itu dibuat atas kehendak beliau sendiri, tanpa dipengaruhi sesiapa.

Ong Ka Ting dan timbalannya Tan Sri Chan Kong Choy bulan lepas mengumumkan bahawa mereka tidak akan mempertahankan jawatan masing-masing pada pemilihan parti 18 Oktober ini.

Tee Keat ketika ini merupakan salah seorang daripada tiga Naib Presiden MCA. Dua lagi Naib Presiden ialah bekan Menteri Sumber Manusia Datuk Seri Fong Chan Onn dan bekas Timbalan Menteri Pelancongan Datuk Donald Lim Siang Chai.

-- BERNAMA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...