Monday, June 16, 2008

Ratah tubuh teman wanita

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin dan Abdullah Wahab
am@hmetro.com.my

GOMBAK: Seorang lelaki warga Bangladesh menggunakan taktik kononnya mengadakan ‘kenduri’ buah-buahan di rumahnya sebagai helah untuk memperdaya teman wanitanya supaya datang ke rumah sebelum dipukul dan diperkosa.


Dalam kejadian jam 3 petang itu, mangsa seorang gadis yang bekerja sebagai pelayan restoran mendakwa diserang sebaik memasuki rumah suspek yang baru dikenalinya sejak dua bulan lalu.

Sumber polis berkata, suspek sebelum itu sengaja menghubungi mangsa yang berusia awal 20-an dan meminta mangsa datang ke rumahnya di Taman Ehsan, Gombak.

Menurutnya, mangsa berasal dari Aceh, Indonesia, bagaimanapun enggan menurut permintaan teman lelakinya itu dengan memberi pelbagai alasan.

“Namun suspek dikatakan tidak putus asa dan terus memujuk mangsa dengan mendakwa ada membeli banyak buah-buahan dan makanan.

“Suspek kemudian berusaha menyakinkan mangsa untuk datang ke rumahnya menjamu selera sambil berbual,” katanya.

Menurutnya, sebaik mangsa tiba di hadapan pintu rumah berkenaan, tangananya dikatakan terus ditarik oleh suspek supaya masuk ke rumah.

“Suspek dikatakan segera mengunci pintu rumah menyebabkan mangsa yang terkepung dalam rumah berkenaan gagal larikan diri.

“Suspek kemudian bertindak agresif dengan menangkap dan menampar muka mangsa yang meronta ingin melepaskan diri,” katanya.

Menurutnya, suspek kemudian terus membuka pakaian mangsa dan memperkosanya dalam rumah yang disewanya bersama rakan lain.

“Mangsa yang ketakutan hanya mampu menangis. Namun suspek dikatakan mengugut akan memukul mangsa sekiranya dia terus menangis.

“Untuk menyejukkan hati mangsa, suspek dikatakan memujuk akan bertanggungjawab dan berkahwin dengan mangsa. Bagaimanapun mangsa akhirnya terpaksa membuat laporan di Balai Polis Desa Jaya selepas suspek enggan menunaikan janjinya itu sebanyak tiga kali,” katanya.

Susulan laporan terbabit, pihak polis mengambil keterangan mangsa sebelum membuka kertas siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

Namun beberapa hari kemudian, mangsa dengan rela hati menarik semula laporan polis dibuatnya itu kerana suspek dikatakan berjanji akan mengotakan niatnya sebelum ini untuk mengahwini mangsa.

Sementara itu dalam kes berasingan Khamis lalu, seorang pelajar berusia 13 tahun membuat laporan polis selepas mendakwa diperkosa teman lelakinya berusia 23 tahun.

Dalam kejadian jam 11.59 malam itu, mangsa yang masih bersekolah mendakwa dibawa bersiar-siar oleh teman lelakinya sebelum menginap di sebuah hotel murah di Pandan Indah, Ampang, di sini

Mangsa bagaimanapun dirogol teman lelakinya itu tanpa kerelaan sebelum dilepaskan.

Mangsa kemudian membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang.



Harian Metro Online

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...